De officiële sponsor van het EK 2016, Coca Cola, heeft donderdag 11 maart zijn programma bekend gemaakt onder het motto 'Taste The Feeling'. Voor deze reclame heeft men niemand minder dan Arsene Wenger gestrikt. De coach van Arsenal zal verschillende wedstrijden analyseren in exclusieve video's.
In Parijs maakte Coca Cola het nieuwe arrangement bekend, die in het teken staat van het EK 2016 in Frankrijk. Coca Cola wil voetbalfans verrassen door hen innovatieve ervaringen aan te bieden. Deze promotie is onderdeel van het recent gelanceerde motto 'Taste The Feeling'.
De EK 2016 sponsor is tijdens het voetbalevenement overal aanwezig: in de voetbalstadions, bij familie, vrienden, thuis, in de speelsteden en in de café's.
In het stadion
Coca Cola zorgt voor 816 jongeren tussen 13 en 17 jaar om de spelers op het veld te begeleiden wanneer zij het veld betreden. Ook worden er in en rondom het stadion diverse verkooppunten opgezet, waarbij er gekleurde bekers worden uitgedeeld in de kleuren van het spelende land. Ook kunnen voetbalfans vanaf hun zitplaats bestellen!
In de speelsteden
In de speelsteden is Coca Cola aanwezig in de bagageruimten van vluchthavens en op verschillende treinstations. Op de fanzones in de steden is Coca Cola ook veelvuldig aanwezig. Voetbalfans kunnen in de fotohoktje selfies maken voor een Panini sticker.
Thuis
Op de 1,5L flessen van Coca Cola worden de 11 spelers van het Franse nationale elftal afgebeeld. Voetbalfans kunnen daarnaast ook goodies winnen van het EK 2016 door stickers en etiketten te scannen. In samenwerking met Snapchat ontvangen voetbalfans speciale filters in de kleuren van hun land. Coca Cola gaat ook een YouTube-kanaal opzetten, genaamd Coke TV.
In de café's
Coca Cola zal ongeveer 300 café's in Frankrijk voorzien van WiFi. Ook komen er 14 plezier ontmoetingspunten in de 10 speelsteden, waaronder 3 in Parijs.
Lees alle nieuws »