Fans kunnen hun lichtje laten schijnen op de Eiffeltoren dit EK voetbal. Door namens hun land actief te zijn op social media, kunnen voetbalfans er namelijk voor zorgen dat hun nationale kleuren die dag op de beroemde toren in Parijs schijnt.
Het is een erg indrukwekkend gezicht om de grote Eiffeltoren in de kleuren van je land te zien. Dankzij sponsor Orange en de stad Parijs is het mogelijk om de toren op te laten lichten namens een deelnemen land. Deze lichtshow zal elke wedstrijddag 10 minuten na afloop van de laatste wedstrijd vertoond worden.
Terwijl de 24 landen op het veld strijden om de EK beker, strijden voetbalfans op social media om te bepalen in welke kleuren de Eiffeltoren die dag verlicht zal zijn. Iedereen van over de hele wereld kan deelnemen aan deze actie via Twitter, Facebook of Instagram. Om te stemmen moeten fans de hastag gebruiken van hun favoriete land die dag. Bijvoorbeeld #FRA voor Frankrijk of #ENG voor Engeland. Men moet dit dagelijks wel vóór 21:30 uur doen.
Het land dat de meeste hashtags ontvangt zal haar kleuren op de wereldberoemde toren zien schijnen. Ook de beste berichten van de voetbalfans zullen op de Eiffeltoren te lezen zijn. Al die tijd zorgt Orange voor een real-time tussenstand.
Daarnaast maak je als bezoeker van één van de stadions ook kans op de Fan of the Match award. Onder elke wedstrijd zoekt de spotlight naar de meest creatieve en kleurrijke voetbalfan. De winnaar wordt in de rust bekend gemaakt en een grote foto van hem/haar zal op de grote schermen in het stadion getoond worden. De betreffende fan wordt daarbij na de wedstrijd uitgenodigd op het voetbalveld om de award in ontvangst te nemen.
Lees alle nieuws »