Het doel van de digitale communicatie is om een sterke band te creëren tussen het EK2016 en de online communities die het toernooi volgen. Het beleid van de UEFA rondom het EK2016 is om nieuws over het evenement (speelschema, stadions, speelsteden, logo, mascotte, enz.) te delen, evenals presentaties van elke regio (lokale gebieden en activiteiten). Het doel is om niet alleen voetballiefhebbers, maar ook andere mensen bij het EK2016 te betrekken. Om dit te bereiken, heeft de UEFA een uitgebreid digitaal systeem ontwikkeld in samenwerking met de belanghebbenden van het toernooi (speelsteden, organisatoren en sponsoren). De activiteiten zijn met name gericht op Facebook, Twitter en de EK2016 website.
De Facebookpagina van het EK2016 is: https://www.facebook.com/EURO2016. De pagina heeft meer dan 6 miljoen leden. Dit aantal loopt dagelijks sterk op. De EK2016 community op Facebook wordt erg groot.
Het officiële Twitter account van het EK2016 is: https://twitter.com/EURO2016. De pagina heeft meer dan 64.000 volgers. Iedereen kan via het Twitter-account vragen stellen en beschikbare informatie bekijken.
De officiële website van het EK2016 is: http://www.uefa.com/uefaeuro/index.html. De website biedt belangrijke informatie over het toernooi. Ook is er het laatste nieuws te lezen, evenals interviews, video's, foto's en andere media.
Sinds september 2014 is het EK2016 ook aanwezig op nieuwe social media netwerken, zoals Instagram en Vine. De UEFA doet dit met het oog op het delen van informatie op alle online communities.
De officiële EK2016 app is vanaf 15 december 2015 te downloaden. De app voor het EK2016 is mede mogelijk gemaakt door Turkish Airlines. Met de app kun je je land volgen naar de finale. Vanuit de app heb je toegang tot alle informatie over de landen, de spelers, de wedstrijden, de standen en het speelschema. Kies je favoriete land en krijg een persoonlijke behandeling. De app toont dan namelijk veel video's en foto's, statistieken en het laatste nieuws over jou land. De EK2016 app is te downloaden via de App Store en Google Play.
De Fan Guide app voor het EK 2016 is op 1 april 2016 geïntroduceerd door de UEFA. Deze app biedt de voetbalsupporters essentiële informatie over het voetbalfeest in Frankrijk deze zomer.
De app is beschikbaar in het Engels, Frans en Duits en is gesponsord door Continental. De Fan Guide app is ontworpen om de ervaring rondom het Europese voetbalevenement voor de voetbalsupporters te verrijken. Het is de bedoeling om fans alle speelsteden te laten verkennen, evenals andere bezienswaardigheden in Frankrijk.
De app helpt supporters ook om de meest handige manier van vervoer te kiezen. Hierdoor kunnen supporters snel reizen van stad naar stadion en tussen steden. De pagina over de accommodaties helpt bezoekers hun verblijf in Frankrijk goed uit te kiezen.
De Fan Guide app van het EK 2016 bevat ook informatie over tickets, VIP-arrangementen en het laatste voetbalnieuws en resultaten van alle deelnemende landen tijdens het EK 2016.
De EK2016 app is te downloaden via de App Store en Google Play.